Daar gaan we dan! 4-2

4 februari 2020 - Hato, Nederlandse Antillen

De dag waar we zo lang naar hebben uitgekeken is eindelijk aangebroken. Ons avontuur gaat beginnen!

Om 05:30 uur vertrokken we richting Schiphol waar we om 07:30 uur aan kwamen. Bij het inchecken van de handbagage begon al goed toen we er achter kwamen dat Sanne haar bagage 25,6 kg was, terwijl het 23 kg mocht zijn. 😂 Dus moesten er wat spullen omgepakt worden naar handbagage. Helaas konden niet alle spullen uiteindelijk mee omdat de handbagage dan weer te zwaar zou zijn. Een tube after sun, vloeibaar wasmiddel en een snorkel mocht Auke dus weer mee terug naar huis nemen.

Na wat tranen en een dikke kus bij het afscheid, kon de reis gaan beginnen!

We gingen naar de douane, waar allebei onze tassen eruit werden gevist voor een drugstest. Uiteraard hadden we onze drugs goed verstopt dus konden ze deze niet vinden. Daarna mochten we ons richting het vliegtuig gaan begeven. Daar gingen we dan echt! Tijdens de vlucht van 9 uur en 35 minuten kregen we 2 maaltijden die prima smaakten. Door wat dutjes, woordzoekers, sudoku’s en het aanbod aan films en spelletjes die je op de schermen kon spelen ging de tijd best snel en landden we 15:30 uur lokale tijd op Hato airport. Daar werden we opgehaald door Annemarie (nicht van Auke) die al een halfjaar op Curaçao woont en werkt. Zij bracht ons naar ons appartement. Onderweg zagen we dat het eiland er, in tegenstelling tot de foto’s die je op internet vindt, oud en kapot uit ziet. Ons appartement zag er precies zo uit als op de 3D-tour die we van tevoren hadden gekregen. Annemarie raadde ze ons aan om zo lang mogelijk wakker te blijven, zodat we het snelst in het ritme van hier zouden zitten. Nadat we onze koffers hadden uitgepakt, zou om 18:00 uur onze auto worden gebracht. Echter kwamen we erachter dat een andere huurder een auto-ongeluk had gehad (niet met onze auto gelukkig!) en kon onze auto dezelfde dag niet meer geleverd worden. Inmiddels was het 20:30 uur en hadden we nog geen avondeten gehad. Daarom gingen we bij de mini market aan de andere kant van de weg kijken of daar nog iets te halen viel. We kwamen terug met een doosje eieren. Ons avondeten was dus gebakken eieren. Ondanks dat we moe waren, gingen we daarna nog een duikje nemen in het zwembad. We sloten de avond af met 2 potjes Regenwormen en gingen om 00:00 uur dan eindelijk slapen.

Dag 1 zat erop!

Van reisblog naar fotoboek