Corona gekte 12-3 t/m 18-3

18 maart 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Donderdag lagen we de hele dag bij het zwembad uit te brakken na het feestje met Tony Junior. Vrijdag hadden we weer een ochtendje project van 8:00 tot 12:00 uur. Stefanie oefende weer voor de AVI-toetsen en Sanne voor de Cito begrijpend lezen. Toen we thuis kwamen, lazen we het nieuws dat de eerste corona-besmetting op het eiland bevestigd was. 's Avonds gingen we, misschien wel voor de laatste keer, stappen. Dit keer was er een feestje genaamd Kiss Kiss Klup bij Madero Ocean Club . Het was erg druk, maar ook erg leuk. Zaterdag gingen we met Cem op jacht naar boodschappen in de supermarkt. We hadden op Facebook gelezen dat de supermarkten geplunderd werden door het coronavirus dus we vreesden het ergste. Toen we daar kwamen, viel het mee en waren de schappen iets leger dan normaal. Toch waren alle boodschappen er die we wilden hebben en gingen we met een volle auto weer terug naar huis. ’s Middags hielden we weer een grote schoonmaak. ’s Avonds speelden we Regenwormen. Zondag gingen we, misschien wel voor de laatste keer, naar het Jan Thiel strand. We dronken weer ijskoffies en aten panini’s. Maandag zou we normaal gesproken naar stage moeten, maar doordat de scholen minstens een week dicht zijn, ging dit niet. Ook konden we niet bij het zwembad liggen omdat het pijpenstelen regende. Daarom deden we een handwasje en keken we series. Om 18:00 uur keken we de persconferentie van premier Rhuggenaath, waarin medegedeeld werd dat de horeca (deels) vanaf de dag erna dicht zou gaan. Daarom gingen we, ook misschien voor de laatste keer, onbeperkt sushi eten op de Mambo beach boulevard. Na veel overleg met de HAN en het thuisfront waren we hier echt aan toe. Na een fotoshoot gingen we met een volle buik weer richting huis. Toch hadden we nog een plekje voor een toetje dus reden we door de McDrive voor een McFlurry. Dinsdag besteedden we weer de hele middag bij het zwembad. ’s Avonds speelden we samen met Cem weer Regenwormen. Woensdag besloten we naar Punda (winkelhart van Willemstad) te gaan om hopelijk souvenirs te scoren voor het geval de winkels dicht zouden gaan en blijven. Punda was nogal uitgestorven, maar gelukkig waren de winkeltjes waar wij souvenirs wilden halen nog open. De rest van de middag keken we series. ’s Avonds chillden we met Cem bij het zwembad.