Autopech en zwemmen met schildpadden 24-2 t/m 26-2

26 februari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Maandag t/m woensdag hadden we vrij in verband met carnaval. We begonnen de week dus lekker rustig door uit te slapen. Daarna reden we met Cem naar Mambo beach omdat de overburen (tevens oppasadres) van Sanne, die nu op vakantie zijn op het eiland, daar op het strand lagen. Samen met hen dronken we wat, waarna we op de boulevard van Mambo beach met z’n drieën onbeperkt sushi gingen eten. Dit was heel lekker en met een goedgevulde buik reden we dan ook weer terug naar huis.

Dinsdag lagen we de hele middag bij het zwembad. ’s Avonds wilden we de verlichte ‘vaarwel carnaval’ parade gaan kijken. We reden mee met Cem, die net haar huurauto (ook een BYD F0 zoals die van ons) had gekregen. Onderweg begon het ABS-lampje te branden en deden onder andere de airco en de knipperlichten het niet meer. Toen we een parkeerplaats vlakbij de optocht op reden, stopte de auto er helemaal mee. Omdat er dus iets mis was met alle dingen die in de auto op stroom werken, werkte het start-stop-systeem niet dus startte de auto niet meer. We belden meteen de mensen van het verhuurbedrijf en die kwamen gelukkig al snel. Ook zij kregen de auto niet aan de praat, waardoor deze op de parkeerplaats moest blijven staan. Maar omdat we dus niet meer thuis konden komen met de auto, werden we door de mensen van het verhuurbedrijf naar huis gebracht. Daar sprongen we snel in onze auto om toch nog de parade te gaan kijken. Deze duurde gelukkig van 17:00 tot 02:00 uur dus hadden we nog genoeg tijd om te gaan kijken. De optocht was erg mooi en, in tegenstelling tot de andere optochten, verlicht. Daardoor gaf het een mooie sfeer. Na een paar uur hadden we het weer gezien en reden we terug naar huis.

Woensdag reden we naar Playa Grandi, in het noordwesten van het eiland. Daar kun je in de zee tussen schildpadden zwemmen. Je mocht ze niet aanraken, iets wat sommige mensen natuurlijk niet konden laten. Er waren grote en kleine schildpadden die soms tegen je benen aan zwommen. We maakten nog wat onderwateropnames, waarna we doorreden op zoek naar een plek om te lunchen. We zagen op de app maps.me, die je zonder internet kunt gebruiken een tentje genaamd Jaanchie’s. Van de buitenkant zag het er niet uit als een plek om te eten, maar nadat we binnen hadden gekeken bleek het toch een restaurant te zijn. Hier vlogen allerlei vogeltjes buiten vlak bij de tafels waar mensen zaten. We bestelden 2x fruitpunch. Daarna wachtten we op de menukaart. Deze kreeg je echter niet. Een meneer kwam bij je aan tafel zitten en vertelde wat je allemaal kon bestellen. Er was keuze uit: kip, vis, draadjesvlees, “gestoofde geitje” en leguaan. Daarbij kon je kiezen voor bonen, rijst of friet. Het werd voor ons allebei kip met friet. We kregen een flink bord met heerlijk gemarineerde kipfilets, kippenpoten, friet en salade. Daarna kregen we als verrassing ook nog pecannotenijs. Ten slotte kregen we, nadat we maar 79 gulden (= omgerekend ongeveer €40) hoefden af te rekenen, allebei een aandenken. Dit was een klein tasje met daarop in felgekleurde letters: I love Jaanchie’s. Bij het overhandigen van het aandenken kregen we ook nog 3 kussen van de lieve meneer. Met een hele volle buik en een fijn gevoel liepen we dus weer naar buiten. We reden daarna nog door naar Kenepa Chiki, oftewel de Kleine Knip. Daar lagen we een uurtje op het strand, waarna we alweer richting huis gingen in verband met de spits. ’s Avonds gingen we stappen bij Cabana beach. Omdat er echter bij een naastgelegen strand rapper Poke kwam optreden, was er bij Cabana niet veel te doen. Ook was de muziek niet zo goed als vorige keren. Wel hebben we de band Kensington gespot, die een stukje verderop in de VIP stond en vrijdag zelf optreedt op het eiland. Al met al was het toch een hele leuke dag!

Vanaf volgende week zullen onze reisverhalen niet meer zo uitgebreid zijn. We hebben dan namelijk niet zoveel vrije tijd meer als nu omdat we zelf gaan lesgeven op stage en gaan meewerken in het project.

1. Sandra:
    27 februari 2020
    Wat vies,leguaan of een geitje😂.

Weer mooi geschreven en jullie genieten maar lekker.🥰😎🏖
  2. Monique:
    27 februari 2020
    En.. hadden de schildpadden honger???
  3. Sanne & Stefanie:
    29 februari 2020